To, co se probírá v mini-trénincích, je jen špička ledovce. Nezabývají se hlubšími souvislostmi mezi jednotlivými páry archetypů ani tím, jak archetypy jako celek ovlivňují náš stav moci a bezmoci. Bez pochopení těchto vazeb a skutečných motivací každého archetypu se nedostaneš do opravdové hloubky.
Pořád ti budou unikat klíčové souvislosti – například co skutečně znamenají archetypy jako Prostitutka, Dítě apod.
Možná si říkáš, že to není tak podstatné. Ale je.
Každý pár archetypů totiž spravuje konkrétní životní oblast a odhaluje motivace, které stojí za naším chováním. Pokud nechápeme jejich podstatu, nemůžeme efektivně měnit své vzorce.
Často se totiž stává, že povrchové projevy našeho chování neodrážejí skutečný vliv stínového archetypu, který situaci řídí – a tím pádem ani neodhalí, jaký protějšek je třeba aktivovat.
Představ si, že máš problém si říkat o adekvátní cenu za svou práci. Logicky bys to možná spojila s otázkou sebehodnoty. Ve skutečnosti ale může být pravý problém ve vnímání vlastní autority v prodejním procesu.
Pokud nepochopíš skutečnou podstatu problému, budeš se točit v kruhu a řešit něco, co ve skutečnosti problémem vůbec není.